Dag 2 (dinsdag 31 juli)

31 juli 2018 - Heddon-on-the-Wall, Verenigd Koninkrijk

Begonnen met een excellent Brits ontbijt. Daar kun je wel een halve dag op teren. Daarna met de metro naar Wallsend.
Bij het Segedunum (het museum van de Romeinse muur) een paspoort gekocht. Ondanks dat het museum nog niet open was mochten we met de lift naar boven om een blik te werpen op het eerste taject wat we moesten lopen. Dat hebben we niet
gedaan omdat dit traject voor ons langer was dan normaal. Er was nl geen B&B beschikbaar in Newburn en moesten we doorlopen tot Heddon-on-the-Wall (dat was bij de reservering al met ons overlegd). Het stonk langs de Tyne tussen Wallsend en een stukje voor Newcastle. Op de borden werd vermeld om niet op de rivieroever te staan wegens chemische verontreiniging door een voormalige teerfabriek.
Tot Newcastle was het een saai stuk. In Newcastle wel weer leuk. Daarna weer wat saai, maar nu met een mooiere natuur.
Vlak voor Heddon-on-the-Wall iemand ontmoet die de buurt goed kende Hij beaamde dat het begin "boring" was. Maar na deze stop kom je in een andere wereld, verzekerde hij ons. We zullen morgen zien.
In Heddon-on-the-Wall voor het eerst een stukje originele muur gezien. Daarna een "eenvoudige doch voedzame maaltijd" genuttigd in een typisch Britse pub The Tree Tuns.