Dag 8 (maandag 6 augustus)

6 augustus 2018 - Gilsland, Verenigd Koninkrijk

Na een vorstelijk ontbijt (zie foto) vertrokken uit het geweldige B&B Bridge House (Haltwhistle) naar Willowford Farm in Gilsland. Het eerste deel weer erg op en neer. Het weer was niet slecht. Veel bewolking, geen zon maar ook geen regen. Eindelijk aan het eind van de heuvels verder in het meer vlakke landschap. Ik was dat stijgen en dalen en die wind in het gezicht wel een beetje zat. Joke nog niet. We houden ons wel aan één uur lopen en dan even rust. In het vlakke gedeelte een flinke regenbui over ons heen gehad. Rond het middaguur een heerlijke mok soep gegeten in Samson Inn in Gilsland. Daarna doorgelopen naar Birdoswald Fort. Een oorspronkelijke Romeinse legerplaats voor ca 1000 manschappen. De ontwikkelingen vanaf de bouw van de Wall (117-128 na Chr.), het functioneren van deze muur (tot ca 410) en het verval werd hier op educatieve manier, zeker voor kinderen, goed duidelijk  gemaakt. Daarna een stukje teruggelopen naar onze B&B die pal naast het wandelpad en de muur ligt, ja dat zelfs in 1830 voornamelijk met stenen die van de muur geplunderd zijn gebouwd was. Deze farm ziet er aan de buitenkant erg rommelig uit, maar de slaapkamers uiterst modern en netjes. De boer boert ecologisch, is ook mede eigenaar van de Samson Inn. Daar levert hij vlees voor de vleesgerechten. We hebben daar 's avonds gegeten.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl