Dag 9 (dinsdag 7 augustus)

7 augustus 2018 - Newtown, Verenigd Koninkrijk

Na een lekker ontbijt (Joke porridge, ik scrumbled eggs) op stap. De deur uit en we stonden geljjk op de route. We moesten direkt de regenpakken aan want het regende. Het begon na 200 meter met de laatste steile klim. Daarna werd alles licht glooiend. Na een kwartier stopte het met regenen en bleef het de verdere dag droog, maar wel bewolkt. Weer veel door weilanden gelopen met daarin schapen en koeien. Mooie vergezichten. Langs de paden staan veel bramenstruiken. Ik moest maar door blijven lopen van Joke, anders zou ze blijven plukken en eten en zouden we nooit op tijd op onze bestemming aankomen. Om half 3 gearriveeed in Newtown bij onze B&B voor die nacht. Vriendelijke gastheer die ons gelijk thee en cake voorzette. 's Avonds zijn we, gelijk met andere gasten (Duits stel die we op de route al eerder ontmoet hadden), naar een pub (The Sally, in Irthington) gebracht om daar te eten. Een strak modern ingerichte pub, met goed eten. Alleen stompe messen voor het vlees wat ik bestelde. De eigenaar beleefd gevraagd of hij bang was dat de klanten zich aan de messen zouden bezeren/snijden. hij had direct in de gaten wat er bedoeld was en kwam gelijk met een paar steakmessen aanlopen. Twee uur later werden we weer afgehaald.

1. Petra:
    8 augustus 2018
    Wat leuk om je verhalen te lezen en de beelden te zien van het landschap en de 'wall' die jullie steeds volgen!
  2. Marion:
    8 augustus 2018
    Geen hinder meer van een drukke weg?