Dag 10 (woensdag 8 augustus)

8 augustus 2018 - Carlisle, Verenigd Koninkrijk

Ontwaakt in B&B Orchard House in Newtown. De enthousiaste host had een voortreffelijk ontbijt gemaakt. Voor Joke een vegetarische pannekoek en voor mij scrumbled eggs. Om kwart voor 10 op stap gegaan. Een korte en vlakke route van bijna 13 km. Flink door kunnen lopen. Op 3/4 van de route was er een omleiding wegevs afkalven van  de oever van de rivier de Eden. Daar zouden we vlak lans lopen. Voor de betreffende plek in Low Crosby kwamen we een oudere man tegen die ons gewoon de originele route opstuurde. Nadat hij zijn gal over alle politiek gespuid had, van de volgens hem deze onnodige omleiding tot de onnodige nieuwe raketbasis in Schotland, hebben we de omleiding links laten liggen. De route was goed te lopen. In Rickerby hebben we een paar vlagen regen over ons heen gehad. Verder prima wandelweer. Ook lachen in het Rickerby park: daar loopt gewoon een kudde koeien. Daar ga je toch echt niet voor de lol tussen de koeienvlaaien op een kleedje te zitten picknicken. Om 1 uur waren we in Carlisle. Het park en de kathedraal bekeken en aan het eind van de middag de Eveningprayer bezocht. In verband met de vakantie was er helaas geen Evensong. Daar in een pizzeria heerlijk spaghetti en lasagne gegeten. Vooral het toetje wat Joke koos: chocolade cake was verrukkelijk!
Op tijd naar bed in de Fern Lee Guesthouse want morgen is de laatste maar ook de langste etappe van ca 23 km.

1. Saskia:
    9 augustus 2018
    Leuk dat er nog genoeg tijd is om mooie dingen te bezichtigen! Het ontbijt van ma ziet er goed uit :)