Dag 1 (maandag 30 juli)

30 juli 2018 - Tynemouth, Verenigd Koninkrijk

Vanwege de te verwachten drukte op Schiphol en dat de eerste trein uit Kampen pas rond 7 uur op Schiphol kan zijn, maar voornamelijk vanwege de negatieve reiservaring met de NS afgelopen vrijdag zijn we toch maar met de auto naar Schiphol gegaan. Langparkeren bij Quick Parking. Snelle aflevering op Schiphol.
Voorspoedige vlucht gehad en waren om 9 uur (Britse tijd) op Newcastle Airport. Met de metro de koffertjes bij de B&B gebracht. Daarna naar het eind van de noord pier gelopen en een stukje langs de Tyne stroomopwaarts. Daarna met de metro naar Newcastle gegaan en daar door de stad gekuierd. Echte Britse bouwstijl van rond 1999. Maar met een supermodern winkelcentrum waar we in verdwaalden.
Ik had nog oude Britse één pond muntstukken. De nieuwe zijn achtkantig. De oude rond, die zijn uit de roulatie genomen omdat er ergens in Nederland een valsemunter zat die er een enorme hoeveelheid valse munten heeft gemaakt.
Vanavond lekker vis gegeten in een tentje op het strand. Overdag was het mooi zonnig weer. Ca 22 graden. Vanavond enkele kleine buitjes. Nu (9 uur) is het weer droog.
We hebben een kamer met uitzicht op dr monding van de Tyne. We zagen oa de ferry van DFDS vertrekken.

1. Sjoukje Leusink:
    31 juli 2018
    Sjaak en Joke alvast een zonnig begin! Heel veel plezier en wandelse!! Leuk jullie zo te volgen!!
  2. Saskia:
    1 augustus 2018
    Veel plezier! Ik had in juni nog een oud briefje van 10 pond, daar kon ik ook niet meer mee betalen.. Leuk om updates te lezen en foto's te zien.
  3. Sjaak:
    3 augustus 2018
    Dat briefje van 10 pond van ons was een Schotse 10 pond. Een andere tent nam die gewoon in. De 1 pond muntstukken kon ik gelukkig bij een post office wisselen. Die neemt niemand meer aan. Ook automaten niet