Dag 5 (vrijdag 3 augustus)

3 augustus 2018 - New Alston, Verenigd Koninkrijk

Begonnen met een sjiek ontbijt. In deze ambiance voel ik me echt een landlord. Voor de rest van de dag zoals de voorspellingen waren: miezerige regen, regen en nog eens regen. Een traject zonder pub of inn. Dan maar door blijven lopen. De lunch genuttigd onder een druppende eikeboom. Het was gelukkig een kort traject. Om half 2 aangekomen bij de volgende overnachtingsplaats. We konden gelijk onze natte kleren uitdoen en droge warme aantrekken. In de middag verscheen, ook volgens de weersvoospellingen, de zon weer.
Wat een verschil in accomodatie. De huidige slaapkamer is qua oppervlakte 1/4 vergeleken bij de vorige. De beheerder heeft links en rechts zijn voorraad in opengebroken dozen weggezet: flesjes water, kleine flesjes shampoo en zeep enz. enz. Een rommeltje maar niet ongezellig. Het gebouw, Old Repeater Station, is een oud doorsein station waar vroeger het telefoonsignaal weer versterkt werd om daarna doorgezonden te worden. Anders was het signaal te zwak voor de ontvanger. Het staat echt in de middle of nowhere. Nu dient het als B&B en refreshment punt.

1. Rutger Tromp:
    4 augustus 2018
    Geweldig, die regen erbij; wat een sfeer. Nu is het pas echt. Het klinkt namelijk ongeloofwaardig als je bij terugkomst vertelt dat je een trektocht in GB hebt gemaakt zonder regen. Nou, geniet ervan. Volgens mij krijgen jullie vandaag (weer) een interessante wandeling.